Профіль користувача

Хом’як Іван Миколайович

Назад
Вчене звання:доктор педагогічних наук
Кафедра:Педагогіки та методики початкового навчання

Резюме

Освіта:

1968-1972 рр. – Рівненський державний педагогічний інститут зі спеціальності “Українська мова і література”.

Післядипломна освіта:
1986-1989 рр. – Науково-дослідний інститут педагогіки АПН України, присуджено науковий ступінь кандидата педагогічних наук.

1994-1997 рр. – Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова, присуджено науковий ступінь доктора педагогічних наук.

Опис відсутній

Професійний досвід і практичні навички:

І.М.Хом’як – автор понад 210 наукових робіт, зокрема монографії “Наукові основи навчання орфографії в середній школі”, названої О.М.Біляєвим у числі "найважливіших публікацій провідних учених-методистів та філологів України", співавтор монографій у закордонних виданнях англійською мовою, як-от: Innovative education of students-philologists of the humanitarian-pedagogical college. Education pedagogy: problems and prospects for development in the context of reform. Editors: Slawomir Sliwa, Olga Tsybulko.  Monograph. Opole: The Academy of  Management and Administration in Opole, Poland, 2020. §4.7C. 336-344 Text as a way of professionally oriented speech competence of  humanities and pedagogical college students. Scientific developments of European countries in the area of philological researches: Collective monograph.    Part 2. Wloclawek, Poland, 2020. C.488-504; навчально-методичних посібників, серед яких - "Технологія експериментально-дослідного навчання орфографії української мови" (Рівне, 2005), "Зв'язок у вивченні орфографії зі структурними рівнями української мови" (Остріг, 2011), "Опорний матеріал із методики викладання української мови" (Остріг, 2019). 

Знаний в Україні науковець: виступає на всеукраїнських і міжнародних науково-практичних конференціях, а також рецензентом, експертом, опонентом на захистах кандидатських і докторських дисертацій з теорії і методики навчання української мови. Започаткував наукову школу “Сучасні технології навчання української мови у вищій і загальноосвітній школах”. Дійсний член Академії наук вищої школи України. Член спеціалізованих учених рад із захисту дисертацій - Д 26.133.05; Д 41.053.01.
Серед його вихованців – переможці Міжнародного конкурсу з української мови ім. П.Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу ім. Т.Шевченка, всеукраїнських студентських олімпіад з української мови, всеукраїнських студентських конкурсів наукових робіт; заслужені учителі України, кандидати і доктори наук.
Під його науковим керівництвом захищено низку дисертацій:

* Ковальчук Наталія Петрівна. Система роботи над формуванням пунктуаційних навичок в учнів основної школи: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Інститут педагогіки АПН України, 2008.

* Антончук Олександр Михайлович. Метод вправ у навчанні орфографії учнів 6-7 класів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Інститут педагогіки АПН України, 2009.

* Вітюк Валентина Володимирівна. Методика удосконалення орфографічних умінь і навичок учнів 5-7 класів у процесі роботи над зв’язними висловлюваннями: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Інститут педагогіки АПН України, 2011.

* Столяр Зоя Володимирівна. Формування комунікативної компетентності студентів філологічних спеціальностей у процесі вивчення синтаксису: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Інститут педагогіки НАПН України, 2015.

* Костолович Тетяна Василівна. Формування комунікативної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури у процесі навчання фонетики й орфоепії: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2019.

* Карповець Христина Миколаївна. Формування правописної компетентності майбутніх учителів української мови і літератури в процесі навчання мовознавчих дисциплін: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020.

* Вітюк Валентина Володимирівна. Теоретико-методичні засади формування правописної компетентності в майбутн6іх учителів початкової школи: дис. … докт. пед. наук: 13.00.02 – теорія та методика навчання (українська мова). К.: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2021.

 

Досягнення

         У 1981 р. нагороджений Почесною грамотою за активну організацію студентського колективу на виконання виробничих завдань.

           У 2006 р. нагороджений Грамотою за досягнуті успіхи в науковій роботі та у зв’язку із проведенням в РДГУ Днів науки і мистецтв.

           У 2006 р. Почесна грамота за багаторічну плідну працю в галузі освіти, особистий внесок у підготовку висококваліфікованих спеціалістів, успіхи в науковій роботі та з нагоди 55-річчя від Дня народження.

У 2013 р. нагороджений Грамотою за вагомі досягнення в науковій та педагогічній праці, вихованні студентської молоді.
         У 2013 р. Подяка за активну участь у науковій діяльності Міжнародного економіко-гуманітарного університету імені акад. С.Дем'янчука.
          У 2015 р нагороджений Почесною грамотою за багаторічну сумлінну працю та з нагоди 75-річчя заснування Рівненського учительського інституту.

           У 2018 р. нагороджений Грамотою Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти за багаторічну працю в галузі науки та освіти, високий професіоналізм та вагомий особистий внесок у дослідно-експериментальну роботу закладів освіти області.

             У 2021 р. нагороджений Грамотою Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти за результативну наукову співпрацю та партнерську взаємодію, високий професіоналізм, вагомий внесок у розвиток науки й національної освіти.

            У 2021 р. відзначений найвищою срібною нагородою НаУОА - медаллю "Князь Василь-Костянтин Острозький" за вагомий внесок у розвиток Національного університету"Острозька академія".

             У 2021 р. Грамота РОІППО за сумлінну працю, високий професіоналізм, активну участь у підвищенні професійної майстерності педагогічних працівників, вагомий особистий внесок у розвиток освіти України.

            У 2021 р. Подяка Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д.Ушинського за активну участь у Чернігівських педагогічних зустрічах "Формування національної свідомості здобувачів освіти на уроках словесності" та високий професіоналізм у справі розбудови національної освіти.


Державні та відомчі нагороди
          Почесна грамота Міністра освіти України за вагомий особистий внесок у становлення і розвиток національної освіти (2001 р.).

  Почесна грамота голови Рівненської обласної державної адміністрації за багаторічну плідну педагогічну й наукову діяльність, вагомий особистий внесок у розвиток національної освіти (2004 р.).
        Грамота начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за сумлінну працю, особистий вагомий внесок у справу навчання, виховання у підростаючого покоління шанобливого ставлення до української мови та підготовку переможця ІІІ етапу УІІІ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2007 р.).

Подяка голови РММГО "Фундація регіональних ініціатив" за надану підтримку в реалізації моніторингу публічного мовлення посадовців Рівного на предмет дотримання культури мовлення    (2009 р.).

Подяка голови галузевої комісії за підготовку переможця ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з української мови, літератури (у т. ч. методики їх викладання) (2010 р.).

Грамота начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за значний внесок у розвиток української мови та підготовку переможця ІІІ етапу ХІ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика (2011 р.)

Грамота президії Академії наук вищої школи України за вагомий внесок у розвиток науки і вищої освіти України (2011 р.).

Грамота начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за значний внесок у розвиток української мови та підготовку переможця ІІІ етапу ХІІ Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика (2012 р.)
         Подячний диплом президента Ліги українських меценатів, голови журі, голови Координаційної ради конкурсу за високу громадянську позицію та допомогу в організації Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2012 р).
          
         Подяка начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за сприяння розвитку учнівської творчості та значний внесок у підготовку переможця обласного етапу  Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2012 р., 2013 р., 2014 р.).
          Подяка начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації  за сприяння розвитку студентської творчості та значний внесок у підготовку переможця обласного етапу   Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2015 р., 2017 р.).
          Подяка оргкомітету Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності "Українська мова, література (у т.ч. методики їх викладання)" за активну багаторічну участь у складі журі конкурсу       (2017 р.).
         Подяка начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за підготовку переможця обласного етапу Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської і студентської молоді імені Тараса Шевченка (2017 р., 2019 р.).
 

Подяка начальника управління освіти і науки Рівненської облдержадміністрації за підготовку переможця обласного етапу  Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (2018 р.,   2019 р.).

Відповідно до наказу Міністра освіти і науки України нагороджений знаком "Відмінник освіти України" (2006 р.).

Згідно з наказом Міністра освіти і науки України нагороджений знаком "Петро Могила" (2008 р.).

Указом Президента України надано почесне звання "Заслужений працівник освіти України"      (2019 р.)..

Опис відсутній

[{"type":"paragraph","children":[{"text":"Опис відсутній"}]}]

Опис відсутній

[{"type":"paragraph","children":[{"text":"Опис відсутній"}]}]

[{"type":"paragraph","children":[{"text":"Опис відсутній"}]}]

Роботи

Публікації

Монографії, енциклопедичні видання, наукові збірники

Студентські наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Гуманітарні науки» / редкол. Карповець М. В., Якуніна К. І., Зайцев М. О., Хом'як І. М., Кочерга С. О., Вісич А. О., Пухонська О. Я., Годунок З. В., Максимчук В. В., Шаправський С. А. — Острог : Видавництво Національного університету «Острозька академія», 2020. — Вип. 11. — 304 с.
Лексико-граматична система української мови в комунікативному вимір : збірник матеріалів Міжнародної наукової інтернет-конференції (м. Острог, 12–13 березня 2020 р.) / редкол. І. М. Хом'як, С. А. Омельчук, С. О. Кочерга. — Острог : Вид-во НаУОА, 2020. — 76 с.

Статті

Хом'як І. Антибутивна функція мови / І. Хом'як // Дивослово. — К., 2020. — № 9. — С. 41–47.
Хом’як І. Грамотне усне мовлення – вправне письмо (інтерв’ю) / І. Хом’як // Українська мова та література : газета для вчителів української мови та літератури. — 2020. — № 1. — С. 24–29.
Хом’як І. Українська мова – гарантія збереження національної ідентичности / І. Хом’як // Лексико-граматична система української мови в комунікативному вимірі : збірник матеріалів Міжнародної наукової інтернет-конференції (12-13 березня 2020 року) / редкол. І. М.Хом’як (відп. ред.) та ін. — Острог : Вид-во НаУОА, 2020. — С. 32–33.
Хом’як І. М. Правописна компетентність як елемент професіограми викладача лінгвістичних дисциплін / І. М. Хом’як, Х. М. Карповець // Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. — 2020. — YIII (87), Issue 219. — C. 21–24.
Vitiuk V. Test monitoring of the speech competence of students of modern higher education institutions / Vitiuk Valentyna, Scrypnyk Nadiya, Khomiak Ivan // ScinceRice. — Tallinn, 2020. — No 2 (67). — C. 32–40.
Scrypnyk N. Innovative education of students-philologists of the humanitarian-pedagogical college / Scrypnyk Nadiya, Khomiak Ivan // Education pedagogy: problems and prospects for development in the context of refor : мonograph / еd. Slawomir Sliwa, Olga Tsybulko. — Opole : The Academy of Management and Administration in Opole, Poland, 2020. — § 4.7. — C. 336–344.
Хом’як І. М. Мовний аспект наскрізної змістової лінії "Здоров’я і безпека" / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми лінгводидактики в сучасному освітньому середовищі : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції / за ред. Г. І. Дідук-Ступ’як, Т. М. Миколенко, М. В. Пігур. — Тернопіль : Вектор, 2020. — С. 242–244.
Skrypnyk N. I.Text as a way of professionally oriented speech competence of humanities and pedagogical college students / Skrypnyk N. I., Homiak I. M. // Scientific developments of European countries in the area of philological researches : сollective monograph. — Wloclawek, Poland, 2020. — Part 2. — C. 488–504.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Методичні поради з "Української мови (за професійним спрямуванням)" / автор-укладач І. М. Хом’як. — Остріг : Вид-во Національного університету "Острозька академія", 2019. — 56 с.
Опорний матеріал із методики викладання української мови : навчально-методичний посібник із методики викладання української мови / автор-укл. І. М. Хом’як. — Острог : Вид-во НаУОА, 2019. — 112 с.

Статті

Хом’як І. Тренінгові технології як одна з форм розвитку нестандартного спілкування на заняттях з української мови / І. Хом’як, Н. Скрипник // Norwegian Journal of development of the International Science. — Oslo, Norway, 2019. — № 37. — С. 9–11.
Хом'як І. Розвиток критичного мислення у студентів-філологів / І. Хом'як // Українська мова і література в школі. — 2019. — № 1. — С. 2–8.
Хом’як І. Компетентнісний підхід до навчання синтаксису в умовах нової української школи / І. Хом’як, А. Самсонюк // Українська мова і література в школах України. — 2019. — № 10. — С. 3–7.
Хом’як І. Компетентнісний підхід до навчання лексики в загальноосвітніх навчальних закладах / І. Хом’як, І. Каркич // Дивослово. — 2019. — № 10. — С. 2–5.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Методичні поради з методики викладання української мови у вищих навчальних закладах / автор-укладач І. Хом’як. — Остріг : Вид-во НуОА, 2018. — 72 с.

Статті

Хом'як І. Орфоргафічна термінологія в теорії предметної компетентності / І. Хом'як // Українська мова і література в школі. — 2018. — № 2. — С. 8–14.
Хом’як І. М. Із хронопису українського мововиживання / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі : науково-методичний зб. — Чернігів, 2018. — № 58. — С. 3–6.
Хом’як І. М. Мова як здоров’язбережувальний фактор / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми педагогічної освіти: європейський і національний вимір : матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції / Г. В. Лякішева (заг. ред.) та ін. — Луцьк : ФОП Покора І. О., 2018. — Т. 2. — С. 198–202.
Хом’як І. Роль мислення у процесі пізнавальної діяльності філолога / І. Хом’як // Проблеми та перспективи розвитку вищої школи та економіки в ХХІ столітті : збірник виступів учасників Міжнародної науково-практичної конференції присвяченої 25-річчю МЕГУ ім. С. Дем’янчука. — Рівне : РВЦ МЕГУ ім. С. Дем’янчука, 2018. — С.171–174.
Хом’як І. Здатність мислити в аналітико-синтетичній діяльності філолога / І. Хом’як // Матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції "Філологія та лінгводидактика в умовах євроінтеграції: реалії і перспективи" / за заг. ред. І. В. Гайдаєнко ; упор. Т. Г. Окуневич. — Херсон, 2018. — С. 222–225.
Хом'як І. Мовленнєва культура безпечної життєдіяльності / І. Хом'як // Дивослово. — 2018. — № 4. — С. 32–37.
Хом’як І. М. Компетентнісний підхід до навчання української мови / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі : науково-методичний збірник. — Чернігів, 2018. — № 57. — С. 3–8.
Хом’як І. Метод проектів як ефективний чинник досягнення лексичної компетенції / І. Хом’як, Н. Серветник // Українська мова і летература в школах України. — 2018. — № 9. — С. 13–17.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Методичні рекомендації з методики викладання української мови в загальноосвітніх навчальних закладах / автор-укладач І. М. Хом’як. — Остріг : Вид-во НаУОА, 2017. — 52 с.

Статті

Хом'як І. Компетентнісний підхід до навчання правопису української мови / І. Хом'як // Українська мова і література в школах України. — К., 2017. — № 11. — С. 17–22.
Хом’як І. Унормоване мовлення як передумова досягнення орфографічної компетенції / І. Хом’як // Наукові записки НаУОА. Серія "Філологічна" : зб. наук. праць / за ред. І. Д. Пасічника, С. О. Кочерги, І. М. Хом’яка та ін. — Острог : Вид-во НаУОА, 2017. — Вип. 65. — С. 120–124.
Хом’як І. Методика оцінювання навчальних досягнень учнів / І. Хом’як // УМЛШ. — 2017. — № 3. — С. 7–12.
Хом’як І. Особистісно орієнтоване навчання орфографії в інтерферованому середовищі / І. Хом’як // Наукові записки НаУОА. Серія "Філологічна". — Острог : Вид-во НаУОА, 2017. — Вип. 68. — С. 132–137.
Хом’як І. Методи активізації розумової та пізнавальної діяльності студентів / І. Хом’як, Л. Пасічник // Нова педагогічна думка. — 2017. — № 2. — С. 51–54.
Хом’як І. Національно-патріотичне виховання школярів засобами позакласної роботи / І. Хом’як // Пріоритети філологічної освіти : зб. наук. праць. — Рівне, 2017. — Вип. 5. — С. 40–43.

Статті

Хом’як І. М. Самостійна робота в системі навчальної діяльності студентів / І. М. Хом’як // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. — 2016. — № 1. — Т. І. — С. 90–95.
Хом’як І. М. Термінологія в системі української лінгводидактики / І. М. Хом’як // Наукова термінологія нового століття: теоретичні і прикладні виміри : зб. наук. праць / відп. ред. Л. Д. Малевич. — Рівне : НУВГП, 2016. — С. 44–48.
Хом’як І. М. Самостійна робота як компонент цілісного педагогічного процесу / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школах України. — 2016. — № 7–8. — С. 11–16.
Хом’як І. М. Державний статус української мови: складнощі реалізації / І. М. Хом’як // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали УІ Всеукр. наук.- практ. конфер. / редкол. Бошицький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2016. — С. 106–307.
Хом’як І. Формування лексичної компетентності в учнів загальноосвітніх закладів / І. Хом’як, Н. Серветник // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали УІ Всеукр. наук.- практ. конфер. / редкол. Бошицький Ю. Л., Чернецька О .В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2016. — С.193–195.
Хом’як І. М. Формування у школярів лексичної компетентності засобами лексикографії / І. М. Хом’як // Міжкультурна комунікація: мова, культура, особистість : зб. наук. праць. — Рівне : РОІППО, 2016. — С. 3–8.
Хом’як І. М. Трансформаційний зміст сучасного уроку мовлення / І. М. Хом’як // Дивослово. — 2016. — № 9. — С. 6–9.
Хом’як І. М. Правописний складник у вивченні державної мови / І. М. Хом’як // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука. — 2016. — № 2 (16). — С. 248–255.
Хом’як І. М. Підручник і методика його використання / І. М. Хом’як // УМЛШ. — 2016. — № 5. — С. 20–24.
Хом’як І. Формування граматичної компетентності в учнів загальноосвітніх навчальних закладів / І. Хом’як, П. Золотарьова // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали УІ Всеукр. наук.- практ. конфер. / редкол. Бошицький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2016. — С.195–197.

Тези

Хом’як І. М. Українська мова – державна мова України / І. М. Хом’як // Історія української державності : зб. тез виступів учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Рівне : РВЦ МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2016. — С. 21–23.

Статті

Хом’як І. М. Різновиди орфографічних девіацій / І. М. Хом’як // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». — Острог, 2015. — Вип. 57. — С. 161–165.
Хом’як І. М. Реалізація соціокультурної змістової лінії у підручниках з української мови для 8 класу / І. М. Хом’як// Формування наукової парадигми лінгвістики: основні аспекти та чинники : зб. статей. — Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2015. — С. 116–119.
Хом’як І. М. Любов до мови й уживаного слова / І. М. Хом’як // УМЛШ. — 2015. — № 4. — С. 17–21.
Хом’як І. Формування комунікативної компетентності у старшокласників на уроках української мови / І. Хом’як, А. Томілович // Формування наукової парадигми лінгвістики: основні аспекти та чинники : зб. статей.— Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського, 2015. — С .269–272.
Хом'як І. М. Роль української мови у формуванні національної свідомості школяра / І. М. Хом'як // Українська мова і література в школі : науково-методичний збірник Чернігівського ОІППО ім. К. Д. Ушинського. — 2015. — № 51. — С. 9–13.
Хом'як І. М. Соціокультурний вияв літературних норм у формуванні національно свідомої особистості / І. М. Хом'як // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали У Всеукр. наук.- практ. конфер. / Бошицький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2015. — С. 186–189.
Хом’як І. М. Шляхи вдосконалення навчання орфографії в загальноосвітніх навчальних закладах: компетентнісний підхід / І. М. Хом’як, Л. Р. Пасічник // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії: матеріали У Всеукр. наук.- практ. конфер. / редкол. Бошицький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2015. — С. 303–305.
Хом’як І. М. Орфографічна компетентність як складник формування мовної особистості / І. М. Хом’як // Дивослово. — 2015. — № 11. — С. 2–5.
Хом’як І. М. Інноваційні методи навчання української мови у вищій школі / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школах України. — 2015. — № 11. — С. 14–17.
Хом’як І. М. Метод вправ у досягненні правописної компетенції / І. М. Хом’як // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць. — Рівне : МЕГУ ім. акад. С. Дем'янчука, 2015. — № 2 (14). — С. 319–326.
Хом’як І. М. Особистісно орієнтований підхід до вивчення синтаксису української мови / І. М. Хом’як, О. В. Галуга // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали У Всеукр. наук.- практ. конфер. / редкол. Бошицький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2015. — С. 301–303.
Хом’як І. М. Діяльнісний підхід до вивчення української мови / І. М. Хом’як, П. С. Гановський // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали У Всеукр. наук.- практ. конфер. / редкол. Бошицький Ю.Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне : РІКУП НАНУ, 2015. — С. 305–307.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Методичні рекомендації зі стилістики української мови / автор-укладач І. М. Хом’як. — Остріг : Вид-во НаУОА, 2014. — 48 с.

Статті

Хом’як І. Словникова робота як засіб формування лексичної компетентності / І. Хом’як // Українська мова і література в школах України. — 2014. — № 5. — С. 28–31.
Хом’як І. М. Характер орфографічних утруднень, викликаних мовленнєвим середовищем / І. М. Хом’як // Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2014. — Вип. 29. — С. 26–29.
Хом’як І. Використання «Шевченківського словника» у професійній підготовці філолога / І. Хом’як // Науковий вісник Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки. Серія : Педагогічні науки. — Луцьк, 2014. — Вип. 6. — С. 129–132.
Хом’як І. Внутрішня організація уроків мови / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2014. — № 2. — С. 8–13.
Хом’як І. Мовленнєва компетентність викладача вищої школи / Іван Хом’як // Дивослово. — 2014. — № 1. — С. 13–17.
Хом’як І. Роль словників у формуванні професійної компетентності філолога / Іван Хом’як // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць. — Переяслав-Хмельницький, 2014. — Вип. 18. — С. 136–140.
Хом'як І. М. Соціальна функція орфографічної компетенції / І. М. Хом'як // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали ІУ Всеукраїнської науково-практичної конференції / редкол. Бошницький Ю. Л., Чернецька О. В., Українець С. Я. — Рівне, 2014. — С. 251–253.
Хом'як І. Формування мовної особистості в білінгвальному середовищі / І. Хом'як // Вісник Луганського національного університету ім. Т. Шевченка. Педагогічні науки. — Луганськ, 2014. — № 22 (ІІ). — С. 138–144.

Статті

Хом’як І. Роль морфології у формуванні орфографічної компетенції / Іван Хом’як // Лінгвістичні студії : зб. наук. праць. — Донецьк : ДонНУ, 2013. — Вип. 27. — С. 69–74.
Хом’як І. М. Мовленнєва вправність – визначальний складник комунікативної компетентності викладача / І. М. Хом’як // Наукова скарбниця освіти Донеччини : науково-методичний журнал. — Донецьк, 2013. — № 4. — С. 32–35.
Хом’як І. М. Моделювання лінгводидактичних ситуацій / Хом’як І. М. // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наук. праць. — Рівне : МЕГУ ім. акад. С. Дем’янчука, 2013. — Вип. 2. — С. 158–167.
Хом’як І. М. Способи і характер навчання орфографії / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2013. — Вип. 40. — С. 163–165.
Хом’як І. М. Узагальнений тип мовної особистості / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : збірник наукових праць РДГУ. — Рівне, 2013. — Вип. 21. — С. 159–162.
Хом’як І. Лінгвістично-педагогічні задачі як засіб навчання студентів-філологів / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2013. — № 5. — С. 38–41.
Хом’як І. М. Аналіз виявів інтерференції у процесі оволодіння правописною компетенцією / І. М. Хом’як // Збірник наукових праць Бердянського державного педуніверситету. Педагогічні науки. — Бердянськ : БДПУ, 2013. — № 12. — С. 154–160.
Хом’як І. М. Вироблення в учнів орфографічної компетентності у процесі виконання творчих робіт / І. М. Хом’як // Лінгводидактика: теорія, методика, досвід : зб. наук. праць. — Слов’янськ, 2013. — Вип. 4. — С. 11–15.
Хом’як І. М. Мовленнєві помилки як різновид мовних девіацій / І. М. Хом’як // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Рівне, 2013. — С. 155–158.
Хом’як І. М. Формування мовної особистості студента-філолога / І. М. Хом’як // Вісник Прикарпатського національного університету. Серія : Педагогіка. — Івано-Франківськ, 2013. — Вип. ХLІХ. — С. 105–109.

Статті

Хом’як І. Класифікаційний аналіз уроків мови / І. Хом’як // Українська мова і література в сучасній школі. — 2012. — № 10. — С. 2–7.
Хом’як І. Методика формування орфографічних умінь і навичок / Іван Хом’як // Дивослово. — 2012. — № 3. — С. 41–50.
Хом’як І. Проблема типології уроків мови / Іван Хом’як // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. праць. — Переяслав-Хмельницький, 2012. — Вип. 12. — С. 122–129.
Хом’як І. М. Аналіз підходів до вирішення проблеми формування орфографічних навичок / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2012. — Вип. 22. — С. 205–213.
Хом’як І. М. Вивчення української орфографії в умовах білінгвізму / І. М. Хом’як // Науковий часопис Національного педуніверситету ім. М. П. Драгоманова. Серія 10 : Проблеми граматики і лексикології української мови : зб. наук. праць. — К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2012. — Вип. 9. — С. 249–253.
Хом’як І. М. Компетентнісний підхід до формування у студентів професійного мовлення / І. М. Хом’як // Сучасні проблеми гуманітаристики: світоглядні пошуки, комунікативні та педагогічні стратегії : збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Рівне, 2012. — С. 165–168.
Хом’як І. М. Організація навчальної роботи з метою формування правописної грамотності / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2012. — Вип. 31. — С. 143–147.
Хом’як І. М. Організація роботи з обдарованими студентами / І. М. Хом’як // Педагогічні обрії : науково-метод. журнал. — 2012. — № 1. — С. 11–14.
Хом’як І. М. Український правопис і перспективи його вдосконалення / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі : науково-методичний збірник. — 2012. — № 36. — С. 3–14.
Максимчук Г. Інтерактивні методи навчання української мови / Галина Максимчук, Іван Хом’як // Дивослово. — 2012. — № 8. — С. 18–21.
Хом’як І. Аналіз орфографічних норм українського правопису / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2012. — № 3. — С. 78–82.
Хом’як І. М. Порівняльний прийом у сучасній методиці навчання орфографії / І. М. Хом’як // Семантика мови і тексту : матеріали ХІ Міжнародної наукової конференції. — Івано-Франківськ, 2012. — С. 655–658.
Хом’як І. М. Технологія формування орфографічної компетенції / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології : зб. наук. праць РДГУ. — Рівне, 2012. — Вип. 20. — С. 151–154.
Хом’як І. М. Урок – основна форма навчання мови / І. М. Хом’як // Теоретико-практичні аспекти сучасних лінгвістичних та лінгводидактичних парадигм : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Рівне ; Острог : Вид-во НаУОА, 2012. — С. 67–71.
Хом’як І. М. Формування орфографічної культури в учнів загальноосвітньої школи / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми прикладної лінгвістики : матеріали Міжнародної Інтернет-конференції. — Умань : ПП. Жовтий О. О., 2012. — С. 103–106.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Хом’як І. М. Зв’язок у вивченні орфографії зі структурними рівнями української мови : навчально-методичний посібник для здобувачів наукового ступеня і студентів української філології / І. М. Хом’як. — Остріг : Вид-во НаУОА, 2011. — 124 с.
Міні-словник сленгових виразів Рівненщини / Назарук В. М., Федорчук Г. Є. Хом’як І. М., Чуб’юк Г. О. — Остріг, 2011. — 16 с.

Статті

Хом’як І. Комунікативна компетентність українського філолога / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2011. — № 3. — С. 38–41.
Хом’як І. Орфографія – складова українського правопису / Іван Хом’як // Лінгводидактика: методика, досвід, проблеми : зб. наук. праць. — Слов’янськ : СДПУ, 2011. — Вип. 1. — С. 33–43.
Хом’як І. М. Загальні відомості про мову в освітньому просторі / І. М. Хом’як // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Філологічні науки. — Луцьк : Вид-во ВНУ, 2011. — Ч. 2. — С. 9–12.
Хом’як І. М. Зіставний аналіз вивчення загальних відомостей про складне речення у вищій і загальноосвітній школах / І. М. Хом’як // Динамічні процеси в граматиці і лексичному складі сучасних слов’янських мов : зб. наук. праць учасників Міжнародної наукової конференції, присвяченої пам’яті проф. К. Ф. Шульжука (Рівне, 19–20 травня 2011 р.). — Рівне ; Острог : Вид-во НаУОА, 2011. — С. 268–271.
Хом’як І. М. Комплексний підхід до формування орфографічної компетенції / І. М. Хом’як // Педагогічні науки : зб. наук. праць. — Херсон : ХДУ, 2011. — Вип. 58, ч. ІІ. — С. 127–131.
Хом’як І. М. Науковий стиль як об’єкт вивчення стилістики / І. М. Хом’як // Педагогічні науки : зб. наук. праць. — Херсон : ХДУ, 2011. — Вип. 60. — С. 54–59.
Хом’як І. М. Стилістична палітра поезії Василя Стуса / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2011. — Вип. 21. — С. 91–95.

Статті

Хом’як І. Формуємо грамотну особистість (рецензія на Омельчук С. А. Практикум з правопису української мови: система дослідницьких вправ : навчальний посібник / С. А. Омельчук. — К. : Грамота, 2009. — 224 с. ) / І. Хом’як // Дивослово. — 2010. — № 3. — С. 60.
Хом’як І. М. Аналіз підходів до проблеми формування орфографічних навичок [Електронний ресурс] / І. М. Хом’як // Цифровий архів НаУОА. — Режим доступу: http://eprints.oa.edu.ua/825/1/Ivan.pdf. — Назва з екрана.
Хом’як І. М. Нормативність української літературної мови / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2010. — Вип. 17. — С. 78–84.
Хом’як І. М. Орфографічна культура писемного мовлення / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : зб. наук. праць РДГУ. — Рівне : РДГУ, 2010. — Вип. 18. — С. 240–243.
Хом’як І. Актуальні проблеми писемного мовлення / І. Хом’як, О. Луценко // Дивослово. — 2010. — № 12. — С. 33–36.
Хом’як І. Відповідність вимогам часу / Іван Хом’як, Зоя Олексійчук // Дивослово. — 2010. — № 7. — С. 21–22.
Хом’як І. Програмоване навчання / Іван Хом’як // Вісник Львівського університету. Серія філологічна. — Львів, 2010. — Вип. 50. — С. 135–143.
Хом’як І. Типологія уроків у лінгводидактичній спадщині О. М. Біляєва / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2010. — № 4. — С. 2–5.
Хом’як І. Формування мовної особистості в білінгвальному середовищі / І. Хом’як // Вісник Луганського національного університету ім. Т. Шевченка. Педагогічні науки. — Луганськ, 2010. — Вип. 22, ч. ІІ. — С. 138–144.
Хом’як І. М. Територіальні діалекти в структурі національної мови, їх перенормалізація / І. М. Хом’як // Мовознавчі студії. — Дрогобич : Швидкодрук, 2010. — Вип. 3. — С. 358–356

Статті

Хом’як І. М. Методика подолання інтерференційних впливів / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми української лінгвістики: теорія і практика : зб. наук. праць. — К. : Київський університет, 2009. — Вип. 19. — С. 70–79.
Хом’як І. М. Роль діалектів у сучасній українській мові / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2009. — Вип. 12. — С. 347–356.
Хом’як І. М. Формування професійних умінь у студентів-філологів / І. М. Хом’як // Вісник Глухівського державного педагогічного університету. Серія : Педагогічні науки. — Глухів : ГДПУ, 2009. — Вип. 13. — С. 13–20.
Хом’як І. М. Теоретичні основи правописних норм української мови / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА. — 2009. — Вип. 11. — С. 409–416.
Хом’як І. М. Типологія уроків мови / І. М. Хом’як // Науковий часопис Національного педуніверситету ім. М. П. Драгоманова. Серія 10 : Проблеми граматики і лексикології української мови : зб. наук. Праць. — К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2009. — Вип. 5. — С. 22–25.

Статті

Антончук О. М. Питання вивчення орфографії у програмах і підручниках з української мови / О. М. Антончук, І. М. Хом’як // Наука, освіта, суспільство очима молодих : матеріали І Міжнародної науково-практичної конференції студентів та молодих науковців. — Рівне : РДГУ, 2008. — С. 221–224.
Хом’як І. Непересічна особистість Мелетія Смотрицького / Іван Хом’як // Наукові записки. Серія «Філософія». — Острог : Вид-во НаУОА, 2008. — Вип. 4. — С. 72–79.
Хом’як І. М. Аналіз міжмовних впливів / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2008. — Вип. 9. — С. 645–651.
Хом’як І. Концепція мовлення у лінгводидактиці О. М. Біляєва / Іван Хом’як // Теоретична і дидактична філологія : зб. наук. Праць. — К. : Міленіум, 2008. — Вип. 4. — С. 290–298.
Хом’як І. Особистісно зорієнтований підхід до навчання правопису в інтерференційних умовах / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2008. — № 4. — С. 205–208.
Хом’як І. М. Інтегрованість у навчанні орфографії / І. М. Хом’як // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : зб. наукових праць. — Рівне, 2008. — Вип. 7, ч. 2. — С. 358–365.

Статті

Антончук О. М. Лінгвістичні основи навчання орфографії в школі / О. М. Антончук, І. М. Хом’як // Наука, освіта, суспільство очима молодих : матеріали ІІ Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів та молодих науковців. — Рівне : РДГУ, 2007. — С. 138–139.
Хом’як І. М. Український правопис як відображення стану розвитку мови / І. М. Хом’як // Наукові записки. Серія «Філологічна». — Острог : Вид-во НаУОА, 2007. — Вип. 7. — С. 293–304.
Хом’як І. М. Комунікативні проблеми у писемному дискурсі / І. М. Хом’як // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : збірник наукових праць. — Рівне : РДГУ, 2007. — Вип. 38. — С. 19–23.
Хом’як І. М. Проблема формування мовленнєвої вправності в учнівської молоді / І. М. Хом’як // Український смисл. — 2007. — № 1–2. — С. 30–39.

Статті

Вітчук О. Комунікативно-діяльнісний підхід до вивчення морфології рідної мови / О. Вітчук, І. Хом’як // Наука, освіта, суспільство очима молодих : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів та молодих науковців. — Рівне, 2006. — С. 140–143.
Хом’як І. М. Аналіз експериментального навчання української орфографії / І. М. Хом’як // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : збірник наукових праць. — Рівне : РДГУ, 2006. — Вип. 34. — С. 3–8.
Хом’як І. М. Вплив середовища на формування національно свідомої мовної особистості / І. М. Хом’як // Проблеми формування мовної особистості учнів середніх загальноосвітніх закладів : збірник наукових праць. — Рівне, 2006. — С. 26–29.
Ярощук Н. Актуальність вивчення орфографії на морфологічній основі / Н. Ярощук, І. Хом’як // Наука, освіта, суспільство очима молодих : матеріали І Всеукраїнської науково-практичної конференції студентів та молодих науковців. — Рівне, 2006. — С. 150–153.
Хом’як І. М. Методика формування мовної особистості / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2006. — № 6. — С. 70–72.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Хом’як І. М. Технологія експериментально-дослідного навчання орфографії української мови : навчально-методичний посібник для аспірантів і студентів факультету української філології / І. М. Хом’як. — Рівне : РДГУ, 2005. — 54 с.

Статті

Хом’як І. М. Лінгвістичні основи вивчення словотвору в школі / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : збірник наукових праць РДГУ. — Рівне : РДГУ, 2005. — Вип. 13. — С. 191–194.

Статті

Хом’як І. Роль середовища у формуванні мовленнєвої культури учнів / Іван Хом’як // Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В. Гнатюка. Серія : Мовознавство. — Тернопіль, 2004. — Вип. 1 (11). — С. 112–116.
Хом’як І. М. Дослідне навчання орфографії / І. М. Хом’як // Збірник наукових праць співробітників, докторантів, аспірантів і студентів. — Рівне : РДГУ, 2004. — С. 132–133.
Хом’як І. М. Методика експериментального навчання орфографії / І. М. Хом’як // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : збірник наукових праць. — Рівне : РДГУ, 2004. — Вип. 28. — С. 30–34.
Хом’як І. Творчі вправи у навчанні орфографії / І. Хом’як // Інноваційні технології викладання української мови та літератури в школі і ВНЗ: проблеми та пошуки : науково-методичний збірник. — Житомир : Полісся, 2004. — С. 80–84.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Хом’як І. М. Опорний матеріал зі шкільного курсу української мови і методики викладання : методичний посібник для студентів ф-ту української філології / І. М. Хом’як. — Рівне : РДГУ, 2003. — 39 с.

Статті

Хом’як І. Характер орфографічних помилок у творчих роботах учнів загальноосвітніх шкіл / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2003. — № 1–2. — С. 77–78.
Хом’як І. М. Аналіз орфографічних відхилень, зумовлених дією південно-західних і південно-східних говорів / І. М. Хом’як // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та ВНЗ : збірник наукових праць. — Рівне, 2003. — Вип. ІV, ч. І. — С. 291–294.
Хом’як І. М. Взаємозалежність форм мовлення / І. М. Хом’як // Система і структура східнослов’янських мов : збірник наукових праць. — К. : Знання України, 2003. — С. 318–320.
Хом’як І. М. Питання орфографії у програмах із рідної мови / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : збірник наукових праць. — Рівне : РДГУ, 2003. — Вип. 11. — С. 128–132.
Хом’як І. З історії досліджень методики навчання української орфографії / Іван Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2003. — № 1. — С. 55–59.
Хом’як І. У пошуках таїни слова / Іван Хом’як // Дивослово. — 2003. — № 5. — С. 65–67.

Монографії, енциклопедичні видання, наукові збірники

Хом’як І. М. Лінгво-методичні засади навчання орфографії української мови в основній школі : автореф. дис. … доктора пед. наук : 13.00.02 / Хом’як Іван Миколайович. — К., 2002. — 33 с.

Статті

Хом’як І. Вивчення лексики у поєднанні з орфографією / Іван Хом’як // Дивослово. — 2002. — № 6. — С. 20–24.
Хом’як І. Вивчення орфографії у зв’язку з розвитком мовлення / І. М. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2002. — № 1–2 . — С. 24–30.
Хом’як І. М. Нове видання / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2002. — № 5. — С. 79.
Хом’як І. М. Дослідне навчання орфографії, його характеристика і перспективи / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2002. — № 7. — С. 35–38.
Хом’як І. М. Зв’язок у вивченні орфографії та граматики / І. М. Хом’як // Урок української. — 2002. — № 9. — С. 38–41.
Хом’як І. М. Концептуальні засади навчання орфографії в основній школі / І. М. Хом’як // Модернізація змісту, форм і методів шкільної мовної освіти : збірник матеріалів Всеукраїнського науково-методичного семінару. — Рівне, 2002. — С. 8–10.
Хом’як І. М. Навчання орфографії на синтаксичній основі / І. М. Хом’як // Психолого-педагогічні основи гуманізації навчально-виховного процесу в школі та вузі : збірник наукових праць. — Рівне : Волинські обереги, 2002. — С. 160–162.
Хом’як І. М. Навчання орфографії у зв’язку зі словотвором / І. М. Хом’як // Урок української. — 2002. — № 7. — С. 38–42.
Хом’як І. М. Питання методики орфографії в підручниках з української мови / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : збірник наукових праць. — Рівне : РДГУ, 2002. — Вип. 10. — С. 167–173.

Монографії, енциклопедичні видання, наукові збірники

Хом’як І. М. Лінгво-методичні засади навчання орфографії української мови в основній школі : дис. … доктора пед. наук : 13.00.02 / Хом’як Іван Миколайович. — К., 2001. — 412 с.

Статті

Хом’як І. М. Вивчення орфографії на морфологічній основі / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2001. — № 3. — С. 7–11.
Юрченко О. «Ну що б, здавалося, слова …» / О. Юрченко, І. Хом’як // Панорама. — 2001. — № 5. — С. 6.
Хом’як І. М. Вивчення орфографії на словотвірній основі / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії : збірник наукових праць РДГУ. — Рівне : РДГУ, 2001. — Вип. 9. — С. 106–115.
Хом’як І. М. Навчаймо орфографії у зв’язку з фонетикою та орфоепією / І. М. Хом’як // Урок української. — 2001. — № 1. — С. 34–36.

Статті

Хом’як І. Визначення орфограми у писемному мовленні / Іван Хом’як // Дивослово. — 2000. — № 2. — С. 29–31.
Хом’як І. Навчання орфографії на фонетико-орфоепічній основі / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2000. — № 1. — С. 53–60.
Хом’як І. Практика навчання орфографії в загальноосвітній школі / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 2000. — № 4. — С. 14–17.
Хом’як І. М. Зв’язок у навчанні орфографії з фонетикою й орфоепією / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії. — Рівне : РДГУ, 2000. — Вип. 8. — С. 42–48.
Хом’як І. Взаємодія літературної мови і діалектів / Іван Хом’як // Дивослово. — 2000. — № 10. — С. 12– 14.
Хом’як І. Вивчення орфографії у зв’язку із синтаксисом / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 2000. — № 3–4. — С. 68–71.
Хом’як І. М. Організаційні форми навчання орфографії / І. М. Хом’як // Шляхи підвищення ефективності викладання української мови та літератури : збірник матеріалів Всеукраїнської міжвузівської науково-практичної конференції. — К. : Знання, 2000. — С. 109–113.
Хом’як І. М. Шляхи підвищення ефективності навчання орфографії / І. М. Хом’як // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти : збірник наукових праць. — Рівне : РДГУ, 2000. — Вип. 12, ч. ІІ. — С. 120–122.

Статті

Хом’як І. Алгоритмування навчального матеріалу з орфографії / Іван Хом’як // Дивослово. — 1999. — № 5. — С. 18–22.
Хом’як І. Навчання орфографії в сучасних умовах / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 1999. — № 2. — С. 4–6.
Хом’як І. Навчання орфографії в сучасних умовах (продовження) / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 1999. — № 3. — С. 12–15.
Хом’як І. М. Навчання орфографії в загальноосвітній школі / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Мовознавчі студії. — Рівне, 1999. — Вип. 7. — С. 46–51.
Хом’як І. М. Писемний вид мовленнєвої діяльності / І. М. Хом’як // Наука і освіта. — 1999. — № 3–4. — С. 112–114.

Монографії, енциклопедичні видання, наукові збірники

Наукові основи навчання орфографії в середній школі : монографія / І М. Хом'як. — Рівне : Волинські обереги, 1998. — 228 с.

Статті

Хом’як І. М. Система навчання орфографії в інтерферованому мовленнєвому середовищі / І. М. Хом’як // Дидактична система К. Д. Ушинського в сучасній загальноосвітній школі. Наукові записки Рівненського педінституту. — Рівне, 1998. — Вип. 4. — С. 162–163
Хом’як І. Вибір способів і характеру навчання правопису / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 1998. — № 3. — С. 37–41.
Хом’як І. Методика навчання орфографії в сучасних умовах / І. Хом’як // Українська мова та література. — 1998. — № 29–32. — С. 4–6.
Хом’як І. Основа формування в учнів орфографічних навичок / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 1998. — № 1. — С. 95–99.

Статті

Хом’як І. Єдність усного і писемного мовлення / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 1997. — № 4. — С. 36–37.
Хом’як І. На шляху до виховання грамотних учнів / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 1997. — № 2. — С. 54–55.
Хом’як І. Порівняльний прийом у системі навчання орфографії / Іван Хом’як // Дивослово. — 1997. — № 11. — С. 29–33.
Хом’як І. М. ... І орфографічна грамотність / І. М. Хом’як // Рідна школа. — 1997. — № 11. — С. 30–32.
Хом’як І. М. Роль мовленнєвої культури у процесі становлення учнівської грамотності / І. М. Хом’як // Формування національної самосвідомості студентів ВНЗ та учнів загальноосвітніх шкіл : збірник наукових праць. — Кривий Ріг, 1996. — Ч. І. — С. 92–97.
Хом’як І. Два нестандартних уроки з мови / Іван Хом’як // Дивослово. — 1997. — № 1. — С. 40–44.
Хом’як І. Навчання орфографії в умовах інтерференційних впливів / Іван Хом’як // Дивослово. — 1997. — № 7. — С. 52–56.
Хом’як І. М. Середовище і формування учнівської грамотності / І. М. Хом’як // Рідна школа. — 1997. — № 5. — С. 53–56.

Статті

Хом’як І. М. Словникова робота на уроках вивчення орфографії / І. М. Хом’як // Українська письменницька мемуаристика та її використання у вузі і школі : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Рівне, 1996. — С. 49–51.
Хом’як І. М. Слово і письмо / І. М. Хом’як // Освіта України. — 1996. — № 17. — С. 5.
Хом’як І. М. Соціальний характер проблеми учнівської грамотності / І. М. Хом’як // Рідна школа. — 1996. — № 3. — С. 53–55.
Хом’як І. Грамотність учня – результат майстерності вчителя / Іван Хом’як // Дивослово. — 1996. — № 9. — С. 35–39.
Хом’як І. Лінгвістичні змагання / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 1996. — № 4. — С. 46–48.
Хом’як І. Щоб вільно володіти мовою / І. Хом’як // Нова педагогічна думка. — 1996. — № 2. — С. 47–49.
Хом’як І. М. Базові поняття орфографії / І. М. Хом’як // Сучасна філологія: проблеми, пошуки, знахідки : збірник наукових праць. — Рівне, 1996. — Вип. ІV. — С. 39–43.

Статті

Хом’як І. Проблема формування орфографічних навичок в учнів середньої школи / Іван Хом’як // Дивослово. — 1995. — № 7. — С. 20–23.
Хом’як І. М. Використання алгоритмів у процесі навчання орфографії / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми впровадження нових педагогічних технологій та інновацій у навчальний процес сучасної школи : матеріали міжвузівської науково-практичної конференції. — Рівне, 1995. — С. 125–127.
Хом’як І. М. Вплив мовного середовища на грамотність учнів / І. М. Хом’як // Традиції виховання у світовій народній педагогіці : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. — Київ ; Рівне, 1995. — Ч. ІІ. — С. 99–102.
Хом’як І. М. Принципи орфографії та їх роль у становленні української державної мови / І. М. Хом’як // Б. Хмельницький – славний син і видатний гетьман України : матеріали доповідей і повідомлень Рівненської міжрегіональної науково-практичної конференції. — Рівне, 1995. — С. 118–121.
Хом’як І. М. Реалізація виховного потенціалу на уроках вивчення орфографії / І. М. Хом’як // Педагогіка єдиного і цілісного миру : науково-методичний збірник праць учасників Міжнародної науково-практичної конференції. — Рівне, 1995. — С. 180–181.
Хом’як І. Секрети учнівської грамотності / Іван Хом’як // Дивослово. — 1995. — № 12. — С. 31–35.
Хом’як І. М. Дидактичні принципи навчання орфографії / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми вищої педагогічної і загальноосвітньої школи : збірник матеріалів міжвузівської науково-практичної конференції. — Рівне, 1995. — С. 80–83.
Хом’як І. М. Методика опосередкованого формування у студентів орфографічних умінь і навичок / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми вивчення теоретико-літературних і мовознавчих дисциплін у вищих навчальних закладах : матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції. — Рівне, 1995. — С. 78–80.
Хом’як І. М. Передумови підвищення орфографічної грамотності учнів / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Наукові записки Рівненського педагогічного інституту. Філологічні студії. — Рівне, 1995. — Т. 2. — С. 146–160.

Статті

Хом’як І. М. Дотримання правописних норм – важлива умова професіоналізму / І. М. Хом’як // Українська періодика: історія і сучасність : доповіді та повідомлення ІІ Всеукраїнської науково-теоретичної конференції. — Львів ; Житомир, 1994. — С. 96–97.
Хом’як І. М. Оптимальний вибір методів і прийомів вивчення орфографії / І. М. Хом’як // Актуальні проблеми сучасної філології. Філологічні студії. — Рівне, 1994. — С. 95–103.

Тези

Хом’як І. М. Використання як дидактичного матеріалу висловлювань про українську мову / І. М. Хом’як // Використання спадщини повернутих і забутих діячів науки та культури в навчальному процесі педагогічного вузу та школи : тези республіканської міжвузівської науково-практичної конференції. — Рівне, 1991. — С. 80.

Статті

Хом’як І. М. Формування орфографічних навичок в учнів 6–7 класів у процесі вивчення словотвору / І. М. Хом’як // Методика викладання української мови і літератури : республіканський науково-методичний збірник. — К. : Рад. Школа, 1990. — С. 92–96.
Хом’як І. М. Формування орфографічної грамотності – важливий етап у підготовці вчителя-словесника / І. М. Хом’як // Формування і становлення сучасного вчителя : тези доповідей науково-практичної конференції. — Рівне, 1990. — Ч. 2. — С. 51.
Хомяк И. Н. Воспитание учащихся в духе мира на уроках украинского языка / И. Н. Хомяк // Воспитание учащейся молодежи в духе мира и новое политическое мышление : материалы международной научной конференции. — Ровно, 1990. — С. 174–175.

Тези

Хом’як І. М. Рольова гра як ефективний засіб підготовки студентів до навчальної роботи в школі / І. М. Хом’як // Актуальні питання вивчення у вузі курсу методики викладання мови і літератури в школі : тези доповідей республіканської науково-практичної конференції. — Ніжин, 1990. — С. 36–37.
Хом’як І. М. Умови формування в учнів орфографічних умінь і навичок / І. М. Хом’як // Історичні аспекти розвитку освіти на Україні і становлення творчої особистості вчителя : тези доповідей науково-практичної конференції, присвяченої 80-річчю проф., докт. пед. наук Мітюрова Б. Н. — Рівне, 1990. — С. 140.

Монографії, енциклопедичні видання, наукові збірники

Хом’як І. М. Наукові основи навчання орфографії в середній школі / І. М. Хом’як. — Рівне : Волинські обереги, 1998. — 228 с.
Хомяк И. Н. Связь в обучении орфографии и словообразования на уроках украинского языка в 5 – 6 классах : автореф. дисс. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Хомяк Иван Николаевич. — К., 1989. — 24 с.
Хомяк И. Н. Связь в обучении орфографии и словообразования на уроках украинского языка в 5 – 6 классах : дисс. … канд. пед. наук : 13.00.02 / Хомяк Иван Николаевич. — К., 1989. — 197 с.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Хом’як І. М. Зв’язок у вивченні орфографії і словотвору : методичний лист / І. М. Хом’як. — К. : Рад. Школа, 1989. — 32 с.

Статті

Хом’як І. Забезпечення орфографічної грамотності учнів – важливе завдання школи / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 1988. — № 2. — С. 47–52.
Хом’як І. Формування у школярів 5–6 класів умінь розпізнавати словотворчі орфограми / І. М. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 1988. — № 11. — С. 48–51.

Тези

Хом’як І. М. Формування орфографічних умінь і навичок на уроці з єдиною темою висловлювання / І. М. Хом’як // Літературний процес на Україні 20–30-х років і творчість В. Поліщука : тези доповідей і повідомлень республіканських літературних читань.— Рівне, 1987. — С. 123–124.
Хомяк И. Н. Использование средств массовой информации в работе над повышением орфографической грамотности школьников / И. Н. Хомяк // Формы и методы использования средств массовой информации в работе школы : тезисы докладов и сообщений межвузовской научно-практической конференции. — Ровно, 1987. — С. 174–175.

Підручники, навчальні посібники, навчально-методичні посібники

Хом’як І. М. Актуальні питання удосконалення сучасного уроку української мови : методичні рекомендації / І. М. Хом’як. — Рівне, 1985. — 25 с.

Статті

Хом’як І. М. Навчаючи – виховувати / І. М. Хом’як // Радянська освіта. — 1985. — № 22. — С. 3.
Хом’як І. М. Стверджувати роботою / І. М. Хом’як // Червоний прапор. — 1985. — № 219. — С. 3.
Хом’як І. Активізація пізнавальної діяльності учнів при вивченні правопису слів іншомовного походження / І. Хом’як // Українська мова і література в школі. — 1985. — № 4. — С. 47–52.

Статті

Хом’як І. М. У ритмі життя / І. М. Хом’як // Радянська освіта. — 1984. — № 41. — С. 2.

Сертифікати

Назва - Сертифікат про участь у науково-практичній конференції (15.06.2021)
Назва - Certsfscaye for Participation jo the Snternationai Scientificfl fnd Praktik Cjnferenct (25.02.2021)

Назва - Сертифікат про підвищення кваліфікації за програмою V Міжнародної науково-практичної конференції (15.06.2021)
Назва - Сертифікат про участь у науково-практичній інтернетконференції- (Сертифікат учасника конференції) (09.10.2020)

Назва - Сертифікат про участь у науковр-практичному семінарі (31.03.2021)